Wednesday 13 February 2013

rainbow in the morning of wednesday..=))

assalamualaikum, senebjak dua tiga menjak nie, saya asyik tulis sal driving test je kn. hahaha. 13.02.13 sebab hari nie ak lulus setelah 7 kali ambil ujian memandu. korang mesti gelakkn, xpe2 sebab sebelum korang gelak, saya dah gelak dulu dah.

pada 11.02.13...hari isnin, saya gi kelas memandu dengan seorang kakak yang aku jumpa kat PSM 2. akak tue serius baik ngat2. dia rela patah balik semata-mata untuk ambil aku kat rumah untuk bawa aku ke sekolah memandu 2. terharu ngat. thanks kak aya. jasamu dikenang.

tepat kul 8.10 aku sampai ke PSM n no angka giliran ak 2, no 14. so aku tunggu lah turn aku. kali nie tak lah ramai ngt orang sebab ranai orang ingat yang PSM 2 cuti time CNY. tibe2 nama aku dipanggil. aku pun pelik sebab orang sebelum aku tak panggil lagi. maybe rezeki aku kot. sampai je kat cg, cikgu suruh aku keluarkan semua borang yang jpj sain yang warne pink 2. cikgu 2 serius semangat sebab dia ambil semua borang aku n dai study borang aku 2.

koleksi borang 2 ak. cg kate pas lulus frame seme borang nie

dia kte, aku nie ada masalah streng sebab semua borang yang jpj tanda seme tulis mcm 2. ok ah, honestly ak kte, ak x bace pn komen jpj 2 sebab aku bengang nagt2.hehehehe...satu perkara yang lucu bile cg 2 kate sepanjang 5 tahun dia jadi cikgu kat PSM 2, nie kali pertama dia jupe orang yang ambil test jpj ambil untuk kali ke 7. ok fine, ak dah buat rekod ah 2.hehehe...pas 2 cikgu 2 ajar semenye dari mula.
1. cikgu ajar yang side miror 2. cikgu ajr yang side miror biar nampak luar banyak dr nampak kete kite. baru kita boleh nampak btl kenderaan dari luar.
2. pas 2 cg ajar ah yg 4 cara sebelum test bermula.
3. aku pun kuar ke jalan raya, kat bukit pn cg ajar mcm mane nak imbangkan minyak dengan kelac supaya kereta tak terundur di belakang.
4. pas 2 cikgu ajar nk tukar gear 3...pas 2 if nk tkr gear 2, kene tgu 2 taing lampu. 2 memang aku ingat
5. cikgu pun ajar aku yang jangan pijak line putih 2 sebab nanti kandas. mslhnya aku memang tak nampak line putih 2. hehehe
6. cikgu cakap bg signal sebelum simpang, jgn bagi selepas dh sampai kat simpang, nanti kena potong markah

pas 2 aku cerita ah kat cg 2, yang ayah aku nak mntk tolong jpj supaya aku lulus ujian kali ke 7 nie. tp malangnye seme orang yang ayah aku kenal dah pindah. so kena usaha sendiri ah. pas tue cg 2 kate, if awak tak lulus gak, aku pergi je ngadu kat pengarah jpj 2.hehehe. boleh ke buat mcm 2 cikgu???
pas 2 mase aku tengah2 blajo mandu nie kn, kat kawasan sekolah, ad kereta hon aku, BMW kot. mewah2. sory ah, saya tak berminat dengan BMW, taste sy AUDI je.hahahaha. cikgu kata, if ak kene hon mase test, kandas ah. cikgu punkate, orang yang macam nielh tak berperikemanusiaan nie, padahal dia pn dulu2 macam nie gak bwk kete. tabik ah kat cg, saya sokong seratus peratus.

pas 2 aku pun balik ke PSM balik. n cg 2 bgth ak, minggu nie buat test baik2 tau n jangan berdebar tau.hehehe.lame gak cikgu nie ajar aku. n aku suke dia ajr aku. sebab dia akn buat aku ingat pe yang perlu aku buat.

on test day: 13.02.13
aku datang lambat sebab kak aya datang lewat cikit. tapi ok je, bukan lewat ngat. lagi pun jpj x sampai lg. aku pun di amb no, turn ke 10 ak, kak aya 15 n anis 2. mmg aku berdebar ah ngt. sangat. aku juz bace surah yusof ayat 4 je. sejuk ngat time 2. actually ak cari jpj yg janji nak tlg ak minggu lepas tp ak x berani nak g jupe dia. 2 mslh utama aku, penakut tak bertempat. so ak berserah je kat Allah untuk tentukan sapa jpj ak. last2, nama aku dipanggil, aku kena kete 70, kancil. nsb baik kancil. ak pun g kat kete 2 lame gak ak tgu calon 2 kuar dari kete n sempatlah aku bace surah yusof itu lagi. last2 ak masuk kete. aku masuk dengan senyuman yang paling giler ah. sapa jpj 2 pelik. dia siup tanya lagi kenapa ayu senyum. aku pun cakap ah, encik lah taster saya yang ke 4. dia pun terus tanya aku, dh berapa kali ambil ujian nie, aku pun jawab 7. dia pun kate, cian btl kat wak nie,. sapa 7 kali pa. dia kte dia bese jupe orang 10 kali ulanagn tp 2 parking, if jalan raya 5 kali ah paling truk. nie awk 7 kali. mmg awak buat sejarah ah. jpj 2 pn kate, saya tolong ah awk sebab saya ada dengar cerite sal awk dari kwn sy. wow, femes gak ah aku nie dikalangan jpj nie ek. dia kte kawan dia iaitu tester aku minggu lepas cari aku pagi nie sebab dia dh janji nak tolong luluskan aku. jpj 2 crite lg, tester yang lepas 2 nyesal knp dia failkan aku, sedangkan dia boleh je luluskan aku terus. silap dia, dia dah sign borang 2. time 2 aku memang merayu ngat kat dia tp ak syukur ngat bile dia kte dia nk tolong ak. at least aku tahu aku ada peluang. pas 2 aku cerita h kat jpj 2, if ak fail gak kali nie, ayah aku suruh aku hold lagi ambil test nie, trus jpj 2 tanya ayah keje ape. aku cakap ah, ayah jual plastik je kat pasar payang. pas 2 aku pun sembang ah dengan dia, dia tanya aku tinggal mane, aku cakap ah, bukit tok beng. aku rase jpj 2 tak tahu kat mane kampung aku 2, aku ckp ah dekat je encik, saya pn balik dr psm nie jalan kaki je. kalu saya epy, 20 minit sy dh sampai dh, tp kalu saya bad mud, 30 minit baru sampai kat umah. jpj 2 gelak je

aku dapat laluan c plus a. memang dekat ah. jpj nie tanya sape cikgu aku n aku jawb, sy x gune cg. dia pn nshtkn saya if ad adik or sedare nk ambil lesen, bek ambil dgn cg, if cg, dia akn jage anak murid dia. if anak murid dia fail, dia akn mntk tolong jpj. ak pun cakap ah, saya igt memang dh takde sistem cg 2 encik rupenya ada lagi. dia gelak je. aku kan lalu short cut kn, paling best jpj 2 suruh aku bawak laju, aku pun speed ah. sptutnye tkr gear, aku x tkr pn. tibai je ak. ciup dia mntk aku kejar lampu isyarat lg.hahaha...ak tersentuh bile dia mbtak maaf bagi pihak kwn2 dia yang failkn aku sampai 7 kali ak ambil test. dia kte mybe kwn2 dia terlepas pandang sapa aku yang jd mangsa. actually ak mmg admirer jpj 2 sebab mase kali ke 4 ak amb test dgn dia, dia mmg nk tlg ak tp ak gabra ngt sapa aku yg mntak jpj nie wak balik kete. mmg menyerah gler ah. jpj nie bek wpn mude lg. mybe dia pernah ssh kot dulu. dia bgth ak jgn bgth orang lain, nnt orang alin pandang selet plok. mmg ak x bgth ah kn. tq 2 en jpj untuk luluskan saya. saya harap saya diberi peluang unt tolong encik lain kali

finally aku lulus gak wpn ckp2 makan je...thanks Allah n tq encik yg osome

finally ak dpt gak kertas nie setelah 6 minggu ak tunggu

banyak perkara yang aku belajar daripada test jpj nie:
1. driving test nie mmg ajr aku bersabar walaupun aku menagis. wpn ak mengulang banyak kali ngt, tp ak tetap amb gak. aku thu cg2 kat psm 2 dh muak tgk muke ak tp ak kne dpt gak lesen 2. kalu x ssh aku nak bergerah, dh lh dekat nk posting dh.
2. doa bnyak kepada Allah. kite dh usaha n tawakal kepada Allah. if kite dpt, mmg rezeki kita ah. kalu x dpt, Allah nk dgr doa kite lg ah 2 kn.
3. my mom. mmg ak touching dgn mak ak. sedey wei nk crite. mak aku bangun slt malam2 ciaup buat air yasin lag unt aku minum mase nk test n aku ciup mand dengan air solat hajat lg. betapa mak aku nk nye aku lulus driving test nie. mak, sory tau lambat dpt lesen...
4. hargai cg. wpn ak takat dgn cg2 kat PSM nie, tp kite kne ah bersangka baik. mybe sebab aku nie bakal cg kot. thanks cg
'thanks 2 seme cg yg ajar aku balajo kete sapa aku lulus pn ak mmg pyh ngt nk lulus, thanks 2 en jpj yg tolong n luluskan sy , tahanks 2 my family n fren yg doakan sy lulus n the most thanks to Allah kerana permudahkan semenye urusan aku untuk hari ini. pertolonganMu hadir pada waktu yang paling tepat.'

wassalam


No comments:

Post a Comment