Saturday 9 February 2013

hujan di hari rabu (!_!)

assalamualaikum seme. hari nie hari sabtu dan ada sedikit mase untuk tulis blog. lagipun hari nie anak murid untuk tuisyen tak datang sebab anak murid pergi kenduri kawen. so rilex ah ckit. kalu tak salah petang nanti, mak ajak gi kenduri kawen plok n nak g shoping kat mydin plok ah pas tue. 
actually aku tak nak pun tulis tentang tajuk hari nie sebab utama aku tulis blog, ak nak tulis perkara yang menggembirakan aku bukan perkara yang menyedihkan aku. tp its alwayz happen setiap kali wednesday sampai aku buat kptsn untuk tulis dalam blog ak nie.

its about driving test. frust+ sadness+ angry dll lagi. x boleh ak bayangkan 6 kali ambil test tak boleh lulus lagi. betul orang kate blajo memandu nie mmg nightmare ah, bg aku nie bukan nightmare dah tapi hantu yang kejar aku tiap2 malam sebelum aku tidur yang bersembunyi di bawah katil aku. ambil kau, perumpamaan tak boleh blah langsung. 

nielh pengalaman aku:
test first pd 30.12.12. alhamdulillah bahagian 11 aku pass ah yang part bukit, parking n 3 pointer 2. tp aku kandas kat bukit nak kuar dari PSM 2. wpn jpj dh tolong tapi mcm bese ah, kandas gak ah sebab nerves punye pasai.

test second: 9.1.13. yang nie ak fail lg sebab jpj 2 kate ak bawak laju n dia kte dia tkt duk sebelah aku. mase 2 lampu isyarat hijau n aku terus jelh dengan gear 3. hehehe. maaflah jpj ye

test third: 16.01.13. ak igt lg yang ak bajet yang aku boleh lulus ah bile kali ke 3 sebab ramai orang kate yang kali ke3 confirm lulus. ak pn dgn confident yg tinggi ak bwk ah kete 2 slow (kalu org cnfident tinggi bwk kete slow ke)???hehehe. ak bwk slow sbb mgu lepas ak kne mrh sbb bwk laju. sdr, jpj srh bwk kete kat sblh, ok fine. fail lg unt kali ke3.

test ke 4: 23.01.13. test unt kali ke 4. yang ke empat nie mmg slh ak sbb ak gabra ngt. jpj 2 mmg baik n otai ckit, n dia mmg nk tlg ak dh tp disebabkn ak tkt sapa tak blh bwk kete, so ak fail lg ah. maaf abg jpj. tq unt tlg sy

test ke 5: 30.01.13..nie test yg paling ak bengang. sungguh ah. ak rase nk tmpr je jpj 2. dia blh kte x bg signal, x tgk side mirror n handbreak. yag Allah time ak xthu pe yg ak rase. time2 gak nk nangis. kalu pasal signal 2 sekali je ak slh tp yang lain 2 ak xthu ah

test ke 6: 6.02.13. yg nie pn targis gak ak kne. ak x sampat pn nk kuar dr PSM 2. kat bulatan yg xde line ak blh kne trn sebab ak pijak line. urghhhhhhhhhh...ak dh puas merayu dgn jpj 2 dgn seme alasan y ak dh buat tp mcm bese ah. ak fail gak. tp jpj nie kte dia nk tolong ak minggu dapan n aku harap dia btl2 tolong ah ak mgu dpn. sdh ak
next test ak pada 23.02.13. semoga ad rezeki ak kali nie...

sepanjang ak fail nie, bnyk pkr yang ak pk. ak pk knp ak asyk fail je? mybe ak bnyk ngt dosa yang aku buat  dgn cara nie Allah nk hapuskn dosa aku. pas 2 ak pk Allah nk ajr ak bersabar kot. wpn ak menangis je tp ak redha wpn skitnye hati nie. mybe ak hikmah disebalik kelewatan ak dpt lesen nie. ak pegang kate2 nie. tp satu je ak nk bgth, if seme fail nie mmg salah ak, buatkanlah hati aku redha tetapi if aku fail bukan salah aku, aku serahkan orang yang menganiyai aku kepada Mu ya Allah...

No comments:

Post a Comment